Het verhaal van André en Josée Wauters-Grauwels
André en Josée Wauters-Grauwels bouwen in 1997 in Herent hun droomhuis in de hoop er de rest van hun dagen te kunnen doorbrengen. Een arbeidsongeval in 2002 - waarbij Josée een drievoudige enkelbreuk oploopt - en de mislukte ingreep die daar op volgt, maken abrupt een einde aan hun woondroom.
Door Josée’s van dan af beperkte mobiliteit komt het onderhoud van huis én tuin grotendeels op de schouders van haar man terecht. Het zal nog zes jaar duren voor ze de knoop durven doorhakken, maar eind 2008 vindt het echtpaar het dan toch tijd om naar een appartement uit te kijken.
André: “We hadden weet van een nieuwbouwproject dat hier in Herent in de steigers stond, dus beslisten we ons daarover te informeren. Maar, de makelaar in kwestie gedroeg zich nogal afstandelijk en liet ons té veel hengelen naar informatie. Bovendien knapten we af op de oplevertermijn van tweeënhalf jaar en gaven we toch de voorkeur aan een kantoor dat tegelijkertijd ook ons huis in de verkoop kon nemen.”
“Onze zoon bood aan om via het Internet op verkenning te gaan en zo kwamen we terecht bij ERA Janssens & Janssens”, vult Josée aan. “Koen Teeuws kwam langs en hij nam ruim de tijd voor al onze vragen. Hij liet ons kennismaken met verschillende nieuwbouwprojecten in de regio, waaronder een kleinschalig appartementcomplex in Sint-Joris-Winge, dat we direct zagen zitten. Toen hij bovendien nog een aanvaardbare prijs op onze eigen woning wist te plakken, hadden we geen bedenktijd meer nodig. Zelfs Koen was verbaasd over onze snelle beslissing, die ons nog een gratis berging en parkeerplaats opleverde ook! ”
“Later leerden we de rest van de medewerkers kennen: Helene, Peggy en Karine”, vertelt André. ”Allemaal geweldig sympathieke mensen, net als de ouders van Helene, die we ook enkele keren hebben ontmoet.”
Het koppel is erg tevreden over de aanpak van het kantoor. “Op donderdag beslisten we te verkopen, maandag belde de fotograaf aan, drie dagen later stond alles op het Internet en op zaterdag was er al een eerste potentiële koper. De bezichtigingen verliepen heel georganiseerd en alle vorderingen met betrekking tot de verkoop werden gebundeld in een verslag. Zo weet je als eigenaar wie er langs is geweest, wat de commentaren waren, hoeveel keer je huis bekeken werd op de website, enzovoort. Heb je vragen, dan bel je gewoon en je krijgt altijd vriendelijk antwoord. Ga je langs op kantoor, dan staat de koffie klaar, mét een koekje. Die service, dat is niet te doen! We waren eigenlijk een beetje verwonderd dat het nog bestond, zo’n goed team. Maar, de bewijzen zijn er. Kijk maar naar al die trofeeën voor de beste dienstverlening in hun kantoor. Dat wil toch wat zeggen?
Duur? Eerlijk gezegd, we hebben ons al afgevraagd of die mensen er in feite nog wel wat aan overhouden. Als je denkt aan al die bezoeken, de uitgebreide publiciteit, de foto’s voor de virtual tour, de kaartjes die de buren in de bus krijgen, voor én na de verkoop, de verhuisberichten met een foto van je nieuwe woonst, die mooi gepresenteerde verslagen, ... Dat kost toch allemaal wat, hè. Nee echt, wij betwijfelen of iemand beter kan. We hebben onze buren al aangeraden hun huis met ERA Janssens & Janssens te verkopen en als we ooit zelf opnieuw voor de keuze zouden staan, dan weten we het wel.
Een cijfer van 1 tot 10? Wel, 10 plus plus plus. Of… een 10 mag je eigenlijk niet geven, zeker? Jawel, ze mogen gerust het maximum krijgen. Het is immers dag en nacht verschil met andere makelaars.”